Beoordeling:
4.4

10091 beoordelingen

Free delivery Gratis verzending vanaf €50,-
Klarna Achteraf betalen met Klarna


Veelgestelde vragen

Vragen over het dieet

Hoelang duurt fase 1?

De duur van de eerste fase is afhankelijk van hoe groot jouw te behalen doel is. Iemand met een hoog BMI heeft een langere tijd nodig dan iemand met een lagere BMI. Fase 1 kan één week duren maar ook enkele maanden. Met behulp van onze BMI meters voor vrouwen en mannen kun je op basis van je gewicht en je lengte een indicatie krijgen van het overgewicht.

Wat zijn de resultaten als ik het programma 4 weken volg?

Dit is persoonsafhankelijk waardoor het lastig is om van te voren de resultaten te voorspellen. In de eerste fase zul je wel de grootste stappen zetten waardoor het resultaat na 4 weken al duidelijk zichtbaar zal zijn.

Mag ik als ik klaar ben weer normaal eten?

Ja, maar het is aan te raden om door te gaan met de levensstijl die je in fase 4 hebt geleerd. Zo kun je de behaalde resultaten beter vasthouden. Blijf weinig koolhydraten eten en producten die hoog zijn in eiwitten. Blijf voldoende water drinken en eet veel groenten.

Is het dieet gemakkelijk vol te houden?

Jazeker, Protislank biedt jou een breed assortiment aan heerlijke producten aan. Doordat je eetmomenten over de hele dag worden verdeeld, zorg je er voor dat je lichaam constant wordt voorzien van voedingstoffen. Hierdoor is het Protislank koolhydraatarm dieet makkelijk vol te houden.

Kan ik het koolhydraatarme dieet volgen als ik maar een klein beetje overgewicht heb?

Jazeker, het maakt niet uit of je doel groot of klein is. Je moet wel nog steeds alle fasen goed doorlopen.

Hoe lang moet ik het dieet volgen?

Het hangt helemaal af van het doel dat jij voor ogen hebt. Met behulp van onze BMI meters voor vrouwen en mannen kun je op basis van je gewicht en je lengte een indicatie krijgen van het overgewicht.

Wat mag ik eten tijdens een feestje?

Tijdens feestjes is het lastig, maar wel mogelijk om koolhydraatarm en eiwitrijk te eten. Enkele tips:

  • Ga je uit eten, kies dan voor groenten, vis en mager vlees en laat het stokbrood, friet en de sausjes staan. Neem eventueel als dessert wat kaas ipv ijs.
  • Op een verjaardag kun je kiezen voor een blokje kaas, een stukje worst, en natuurlijk voor groenten zoals komkommer, tomaat en paprika (vermijd chips). Wil je toch alcohol drinken, kies dan voor rode wijn ipv bier (of andere sterke dranken).
  • Tijdens een feestdag (zoals een trouwdag) moet je gewoon genieten! Start direct na een feestdag minimaal 2-3 dagen in fase 1, en je bent hooguit 3 dagen later klaar.
  • Wat mag ik absoluut niet eten/drinken tijdens het dieet?

    Je gebruikt voornamelijk de koolhydraatarme producten met de toegestane groenten. Uitgesloten zijn alle koolhydraatrijke producten zoals rijst, pasta, aardappelen, brood, snoep, friet, bier enz. Je mag zwarte koffie drinken, zonder suiker. Tevens mag je (kruiden) thee en bouillon. Daarnaast drink je 2 liter water per dag. Frisdrank en alcohol is niet toegestaan!

    Mag ik frisdrank drinken?

    In frisdrank en sapjes is veel suiker aanwezig en daarom niet toegestaan in het dieet. Light frisdranken mogen wel, maar drink niet meer dan 1-2 glazen per dag.

    Mag ik alcohol drinken tijdens het dieet?

    Nee, tijdens het dieet is alcohol niet toegestaan, dit vertraagt het proces.

    Is fruit toegestaan tijdens het dieet?

    Fruit is niet toegestaan in fase 1 en 2, doordat fruit veel suikers bevat. Vanaf fase 3 mag er tijdens het ontbijt weer een stukje fruit genomen worden.

    Als ik geen honger heb, mag ik dan een maaltijd overslaan?

    Voldoende eiwitten is essentieel voor het dieet. Laat nooit meer dan 4 uur tussen de maaltijden, en gebruik in fase 1 minimaal 5 eiwitrijke maaltijden per dag.

    Mag je het koolhydraatarme dieet altijd volgen?

    Nee, er zijn diverse medische redenen waarbij het niet verstandig is om het koolhydraatarme dieet te volgen. Raadpleeg de informatie op de website zorgvuldig en/of overleg met je huisarts, specialist of diëtist alvorens te starten met dit dieet. Zie ook onze disclaimer.

    Mag ik het dieet volgen indien ik zwanger ben, of wil worden?

    Tijdens een zwangerschap mag je geen dieet volgen. Bij dit dieet komen afvalstoffen vrij, welke zeer schadelijk kunnen zijn voor de foetus. Eet gezonde en gevarieerde voeding!

    Kan ik het dieet volgen indien ik diabetespatiënt ben?

    Als diabetespatiënt kun je het dieet niet volgen. Tijdens het dieet worden alle koolhydraten uit de voeding verwijderd, waardoor er een risico is op een hypo. Een diabetes-dieet bestaat uit gezonde voeding met spreiding van koolhydraten over de dag. Mocht u het koolhydraatarme dieet toch willen volgen, dan raden wij aan om dit eerst met de huisarts of een deskundige te bespreken.

    Ik ruik uit mijn mond, wat kan ik doen?

    Indien je minder dan 45 gram aan koolhydraten binnenkrijgt kan je lichaam in ketose raken. Je lichaam gaat in plaats van koolhydraten vetten verbranden. Hierdoor scheidt je lichaam ketonen uit die het lichaam via de urine en via de longen verlaten. Drink genoeg water en gebruik suikervrije kauwgom en mintjes.

    Ik heb opeens kuitkrampen, wat moet ik doen?

    Kuitkrampen zijn waarschijnlijk het gevolg van een licht kalium- of magnesiumgebrek. Eet voldoende tomaten, brocolli en kalium verrijkt zout (bv. LoSalt), dit kan helpen. Je kunt ook een supplement gebruiken om een eventueel mineralen tekort aan te vullen.

    Wat zit er eigenlijk in die zakjes?

    In de zakjes zit voornamelijk hoogwaardige zuivere eiwitpoeder, voornamelijk afkomstig vanuit melk en soja. Bij ieder product kun je klikken op de productinformatie waar je de gebruikte ingrediënten kunt bekijken.

    Wat kost het dieet in totaal?

    Dit is geheel afhankelijk van het gewenste doel en de benodigde tijd per fase. Gemiddeld kost het dieet in fase 1: 65-70 euro per week (op basis van 5 zakjes per dag). Tijdens het afbouwen wordt het dieet goedkoper doordat je minder zakjes gebruikt.

    Moet je extra vitamines gebruiken?

    Aan de zakjes is reeds een vitaminemix toegevoegd die per zakje ongeveer 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (a.d.h) vitaminen levert. Afhankelijk van de hoeveelheid groenten die je binnen krijgt kun je nog kiezen voor een vitamine supplement. Wij bevelen aan om nog een goede mulitvitamine te gebruiken, deze is verkrijgbaar in onze webshop.

    Mag ik sporten tijdens het dieet?

    Sporten is zeker toegestaan en bevordert de verbranding. Het kan zijn dat je wat minder energiek bent, dus luister goed naar je lichaam en voorkom te intensieve trainingen. Eventueel kun je na een training een extra eiwitshake gebruiken, dit onderhoudt de spieren en heeft geen invloed op de vetverbranding.

    Is er begeleiding tijdens het koolhydraatarme dieet van Protislank?

    Jazeker, wij hebben een klantenservice die met alle plezier jouw vragen beantwoord en eventueel een eetschema voor je kan opstellen.

    Bestelproces

    Hoe plaats ik een bestelling?

    Om een bestelling te plaatsen, volg je de volgende stappen.

    Het plaatsen van artikelen in de winkelwagen:

    Wanneer je een product wilt kopen, voeg je deze eerst toe aan de winkelwagen. Dit kan door op de knop 'In winkelwagen' te klikken. Het geselecteerde product wordt nu automatisch in de winkelwagen geplaatst. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. Aan de bovenzijde van het scherm zie je het aantal artikelen in de winkelwagen. Ook kun je bovenin het menu op ieder moment op 'winkelwagen' drukken om een overzicht te zien van alle geplaatste artikelen. In het overzichtsscherm kun je de aantallen nog aanpassen. Als je klaar bent met toevoegen van producten aan het winkelwagen, klik je op de knop 'Volgende' om af te rekenen of voer eerst een kortingscode in.

    Inloggen met je account:

    'Log in' met je gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste gegevens worden direct ingevuld. Nieuwe klanten kunnen bestellen 'zonder registratie' of kunnen zich registreren door een e-mail en wachtwoord op te geven. Alle velden met een '*' zijn verplicht en noodzakelijk om de bestelling te kunnen versturen. Als alle gegevens correct worden weergegeven, klikt dan op ‘Volgende’.

    Kies de betaalwijze:

    Selecteer nu de gewenste betaalwijze, er zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij Protislank op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).

    Bestelling voltooien:

    Controleer tenslotte of alle gegevens correct zijn ingevuld. Eventueel is er nog ruimte voor een opmerking. Vink aan dat de 'Algemene Voorwaarden' akkoord en gelezen zijn, en bevestig de bestelling met de knop 'Bestelling voltooien'.Je komt automatisch op de pagina van de gekozen betaalmethode. Zodra de bestelling is afgerond ontvang je een bevestiging per e-mail met het bestelnummer. Zodra de bestelling is ingepakt ontvang je een mail met een track&trace code zodat je het pakket kan volgen.

    Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van kortingscodes?

    Deze voorwaarden gelden voor alle Protislank kortingscodes. Ook voor aangekochte kortingscodes gelden onze “Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting”.

    • De kortingscodes zijn in de aangegeven tijdsperiode geldig en slechts eenmaal bij één bestelling inwisselbaar.
    • Per bestelling is het mogelijk om één kortingscode te gebruiken.
    • Het kortingstegoed kan niet aan derden worden overgedragen.
    • De bestelwaarde van de artikelen moet minstens even hoog zijn als het kortingsbedrag. Om administratieve redenen is het niet mogelijk een restkortingsbedrag te restitueren.
    • Het kortingsbedrag maakt geen aanspraak op enige vorm van rente en het bedrag wordt niet contant uitbetaald.
    • Wanneer het kortingsbedrag niet hoog genoeg is om de bestelling volledig te betalen, staan er verscheidene betaalwijzen ter beschikking om het verschil te vergoeden.
    • De kortingscode wordt niet gerestitueerd wanneer alle artikelen, of slechts een gedeelte daarvan, geretourneerd worden. Betaalde bedragen zullen bij een retourzending worden gerestitueerd. Dit geldt wanneer de kortingscode in het kader van een reclameactie werd uitgegeven waarvoor geen vorm van tegenprestatie was vereist.
    • Kortingscodes hebben een minimaal bestedingsbedrag, welke ook geldig blijft na het retourneren van artikelen, dit bedrag wordt altijd bij elke kortingscode aangegeven.
    • Kortingscodes kunnen gekoppeld zijn aan een maximaal bestedingsbedrag.

    Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

    Heb je een klacht? Erg vervelend als je een klacht hebt en wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Neem contact met ons op. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een bevestiging. Binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht zullen wij inhoudelijk op de klacht reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan laten we het binnen deze drie dagen weten. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (De Geschillencommissie). Tevens is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Onlinegeschillenbeslechting).

    Wat is de houdbaarheid van de producten?

    Wij garanderen dat de shakes die je bestelt altijd een minimale houdbaarheid hebben van 2 maanden. Wanneer wij je shakes leveren die een kortere houdbaarheid hebben, kun je hiervoor ons mailen/bellen. Voor elk product dat een kortere houdbaarheid heeft dan 2 maanden sturen wij jou één nieuw artikel van hetzelfde product terug met een houdbaarheid van minimaal 2 maanden. Voor onze wafels, koekjes, cakejes, crackers en toast hanteren wij een minimale houdbaarheid van 4 weken. Klanten kunnen zich niet herroepen op onze houdbaarheidsregels wanneer Protislank bij gekochte producten een houdbaarheidsdatum heeft/had vermeld op onze site. Stuur de producten op naar:

    Protislank B.V.
    T.A.V. Retouren Houdbaarheid
    Marie Curieweg 1C
    6045 GH Roermond
    Nederland
    E-mail: retouren@protislank.nl

    Vermeld bij je teruggestuurde pakket ook je naam, het bestelnummer, je adresgegevens, je e-mail adres en je telefoonnummer. Vermeld ook het bedrag aan verzendkosten en je bankrekeningnummer.

    Verzending & Levering

    Ik wil mijn bestelling graag in een discrete verpakking ontvangen, kan dat?

    Ja, onze producten worden in een neutrale bruine verpakking verzonden.

    Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

    Protislank verzendt pakketten met DPD pakketdiensten en 98% van alle pakketten worden binnen 1 tot 2 dagen bezorgd! Nadat de bestelling is ontvangen, krijg je een track & trace code vanuit DPD toegezonden. Daarin staat een link naar de website waar je de bezorggegevens kunt wijzigen (tot een bepaald tijdstip). Als de chauffeur vertrokken is, kun je in veel gevallen real-time volgen waar de chauffeur zich bevindt. De chauffeur doet standaard één bezorgpoging. Ben je niet thuis? Dan probeert hij je pakket bij de buren of de dichtstbijzijnde Pickup ParcelShop te bezorgen, zodat je zo snel mogelijk in het bezit bent van je pakket. Wij zijn afhankelijk van de kwaliteit en snelheid van onze transporteur. Indien je niet tevreden bent over een aflevering dan horen wij dat graag.

    Waar zijn ParcelShops in Nederland?

    Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in Nederland.

    Waar zijn ParcelShops in België?

    Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in België.

    Moet ik verzendkosten betalen?

    Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.

    Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland en België?

    Voor Frankrjk verzenden wij gratis vanaf € 150.

    • Frankrijk € 8,95

    Betaal ik meer verzendkosten in een afgelegen gebied?

    Binnen Nederland geldt er een extra toeslag van €7,50 voor afgelegen gebieden. Deze komt bovenop de reguliere verzendkosten bij bestellingen kleiner dan €50. Bij bestellingen groter dan €50 betaal je alleen de toeslag. De toeslag geldt binnen Nederland voor de volgende postcodes: 1156, 8881-8897, 9161-9164 en 1791-1797. Voor toeslag gebieden binnen de overige EU landen, verwijzen wij naar de website van DPD. De postcodes van de afgelegen gebieden per land kun je hier bekijken. De extra toeslagen per land zijn:

    • Duitsland € 12,00
    • Frankrijk € 22,50
    Afhankelijk van het afleveradres moet je rekening houden met een aflevertijd tussen de 2-5 werkdagen.

    Heb ik garantie?

    Voor alle Protislank producten geldt de wettelijke garantie dat onze producten voldoen aan de opgegeven product specificaties. Deze wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij werken volgens het HACCP systeem en worden periodiek door een extern bureau gecontroleerd. Wij kopen enkel hoogwaardige producten, afkomstig van HACCP, IFS, BRC gecertificeerde fabrikanten en leveranciers.

    Betalingen

    Welke betalingsmethodes zijn er?

    Je kunt bij Protislank op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).

    Moet ik verzendkosten betalen?

    Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.

    Hoe werkt achteraf betalen met Klarna?

    Achteraf betalen is beschikbaar voor klanten uit Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Klanten uit Nederland en België hebben 30 dagen de tijd om de factuur te betalen nadat hun bestelling is verzonden. Voor klanten uit Frankrijk en Duitsland geldt een betaaltermijn van 14 dagen. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je met Klarna en hiervoor zijn diverse betaalmethodes beschikbaar en de Klarna app. Voor meer informatie kun je kijken op de Klarna website. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert hierbij een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht je verzoek tot achteraf betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je altijd betalen via een andere betaalmethode.

    Annuleren & retourneren

    Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan deze eenvoudig en kosteloos worden geannuleerd. Mail ons of neem telefonisch contact op. Een annulering wordt altijd per e-mail bevestigd en indien er reeds een betaling heeft plaatsgevonden, zal het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, worden teruggestort.

    De bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat kan ik doen?

    Laat het ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst weten. Wij vragen je om daarbij de volgende gegevens te vermelden:

    • het nummer van de bestelling;
    • een beschrijving of referentienummer van het product dat je wilt retourneren;
    • je naam en adres;
    • eventueel de redenen van retourneren.
    Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Eventueel kun je gebruik maken van het standaard formulier "Modelformulier voor herroeping". Wij zullen de annulering binnen 72 uur per email bevestigen en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten te retourneren. De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt of beschadigd is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten (met name voedingsproducten) is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is. Na ontvangst van de retourzending worden de producten binnen 72 uur beoordeeld op de originele staat van de productverpakking. Eventuele onvolkomenheden en/of beschadigingen worden binnen deze 72 uur per email gecommuniceerd.

    Naar welk adres kan ik mijn pakket retourneren?

    Protislank B.V.
    Marie Curieweg 1 Unit C
    6045 GH Roermond
    Nederland

    Welke kosten worden er vergoed?

    Indien er onvolkomenheden zijn aan het geleverde product dan nemen wij alle kosten voor onze rekening, de aankoopkosten van het product, eventuele verzendkosten en tevens de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen vergoeden wij de volledige aankoopkosten, inclusief eventuele verzendkosten, mits de producten in originele staat retour worden ontvangen. De kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.

    Wanneer ontvang ik de terugbetaling?

    Terugbetaling volgt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontbinding. Voor een goede afwikkeling is het van belang dat de producten binnen de termijn van 14 dagen, na ontvangst of na aanmelding retour, zijn teruggestuurd naar ons magazijn. Het verschuldigde bedrag storten wij terug op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.

    Reviewbeleid

    Hoe zorgen jullie ervoor dat er echte productreviews op de website geplaatst worden?

    Op onze webshop hebben wij de volgende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat onze productreview echt zijn:

    • Alleen bezoekers met een klantaccount kunnen een review plaatsen
    • Reviews worden door onze klantenservice handmatig goedgekeurd en binnen 5 werkdagen op de website geplaatst
    • Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd
    • Ingediende reviews die aanstootgevend of ongepast zijn, ofwel beoordeeld worden als spam worden niet geplaatst.
    • Wij bieden geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het geven van een productbeoordeling

    En hoe verzamelen jullie klantenreviews?

    Je kunt alleen een klantenreview plaatsen als je echt iets hebt besteld bij ons!

    Nadat je je bestelling hebt geplaatst, word je door Trusted Shops via e-mail uitgenodigd om een review achter te laten. Je kan ons op het gebied van levering, producten en klantenservice waarderen met 1 tot 5 sterren, en je kunt ook in je eigen woorden beschrijven wat je van de winkelervaring vond.

    Beoordelingen hebben betrekking op ervaringen die niet ouder zijn dan 6 maanden. Het tijdstip dat de beoordeling afgegeven is bevindt zich tevens in deze periode. Aan de hand van het eenvoudige gemiddelde van de beoordelingscijfers van alle geverifieerde beoordelingen van de afgelopen 12 maanden wordt vervolgens een totaalscore berekend. In reacties delen klanten hun ervaringen in hun eigen woorden.

    Trusted Shops biedt geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het afgeven van een positieve beoordeling of het terugnemen van een negatieve beoordeling. Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd.

    Op de website van Trusted Shops kun je de maatregelen ter verificatie van beoordelingen teruglezen op de volgende pagina:
    Maatregelen ter verificatie van beoordelingen en feedback

    Waarom kan ik vertrouwen op beoordelingen geplaatst bij Trusted Shops?

    Bij Trusted Shops kunnen alleen echte ervaringen naar aanleiding van een aankoop worden beoordeeld. Een team van interne experts bij Trusted Shops zorgen ervoor dat de beoordelingen betrouwbaar zijn. Wil je hier meer van weten dan kun je op de website van trusted shops meer informatie vinden. Reviews bij Trusted Shops


    Heb je nog andere vragen?